Liigu sisu juurde

Rimi: pea pooled Eesti inimesed ostavad toidupoest allahindluskleebistega tooteid

Suurim nõudlus oli Tallinnas, kus osteti allahinnatud toidukaupa kolm korda rohkem kui Tartus ja kuus korda rohkem kui Pärnus.Foto: Rimi

Rimi tellitud ja Norstati läbi viidud uuringu kohaselt on oranži kleebisega ehk peagi lõppeva säilivusajaga tooteid viimase aastaga ostnud ligi 45% Eesti elanikest. Kõige rohkem soetatakse värsket liha, kala ja Rimi enda valmistatud tooteid.

Rimi ostujuhi Marilin Jürissoni sõnul on aegumistähtajale lähenevate toodete müük olnud juba mõnda aega tõusuteel. “Sellest on saanud paljude inimeste tavapärane ostuharjumus, eriti suuremates linnades, kus poes käiakse tihedamini ja allahindlusega tooteid on lihtsam oma toidukordadesse planeerida,” rääkis ta.

Kõige rohkem osteti allahindluskleebistega tooteid eelmisel aastal Tallinnas, Tartus, Pärnus, Rakveres ja Võrus. Suurim nõudlus oli Tallinnas, kus osteti allahinnatud toidukaupa kolm korda rohkem kui Tartus ja kuus korda rohkem kui Pärnus. Soodsamaid tooteid eelistavad rohkem lastega pered ja madalama sissetulekuga inimesed. Kõige sagedamini ostetakse värsket liha, Rimi valmistooteid, piimatooteid, köögivilju, puuvilju ja marju, jogurteid ning kala.

Allahindluskleebiseid eelistades on tegu kindlasti keskkonnasõbraliku valikuga

Uuringu tulemused näitavad, et 42% Eesti tarbijatest pole viimase aasta jooksul alla hinnatud aegumistähtajale lähenevate toodete ostuharjumusi muutnud, 4% on hakanud neid ostma harvemini, kuid koguni 45% teeb seda sagedamini kui aasta eest. Ka teistes Balti riikides on selliste toodete ostusagedus tõusnud, kuid Eesti on siin esirinnas – Leedus on hakanud sagedamini ostma 27% ja Lätis 29% tarbijatest.

“Positiivse poole pealt võib öelda, et allahindluskleebiseid eelistades on tegu kindlasti keskkonnasõbraliku valikuga, kuna vastasel juhul läheks see toit lihtsalt raisku,” märkis Jürisson. 

Rimi andmetel säästis kauplusekett sooduspakkumiste ja allahindluste abil 2024. aastal utiliseerimisest Eestis 399 tonni värsket liha, 255 tonni leiba, 176 tonni valmistoite, 124 tonni piimatooteid ja 103 tonni lihatooteid. Need arvud näitavad, kui suur mõju võib olla teadlikul tarbimisel ja toidukaupade sooduspakkumistel.

Toimetaja valik

Avaleht Kõik lood