Toidu osakaal kaubanduses väheneb

Kuigi Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 2025. aasta juunis 928 miljonit eurot, mis võrreldes eelmise aasta sama kuuga suurenes müügimaht 5 protsenti. Seevastu jätkas toidukaupluste müügimaht kahanemist ning vähenes eelmise aasta juunikuuga võrreldes 4 protsenti.
Statistikaameti analüütiku Johanna Linda Pihlaku sõnul mõjutasid juunis jaekaubandusettevõtete müügimahu suurenemist tööstuskaupade kauplused ja mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kus müügimahud kasvasid mõlemas aastaga 12%.
Maiga võrreldes jäi juunis jaekaubandusettevõtete müügitulu samale tasemele. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes müügimaht eelmise kuuga võrreldes 1%.
Selle aasta esimese kuue kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete müügimaht eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 4%.
Jaekaubanduse andmed avaldatakse ettevõtte põhitegevusala järgi. Näiteks posti või interneti teel kaupu müüvate kaupluste all kajastuvad vaid nende ettevõtete andmed, mille põhitegevusala on Eesti majanduse tegevusalade klassifikaatori (EMTAK 2008) järgi jaemüük posti või interneti teel (EMTAK 4791). Kui ettevõtte põhitegevusala on näiteks jaemüük spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus toidukaubad, joogid ja tubakatooted (EMTAK 4711), aga lisaks müüakse kaupu ka e-poes, siis kajastatakse nii tavakaupluse kui ka e-poe müügi andmed toidukaupade kaupluste all.